communicatiestrategie

Je hebt vast al weleens gehoord van de customer journey*, maar heb je ook al gehoord van de employee journey? Dat is de reis die je werknemer aflegt: van sollicitatieproces tot de eerste werkdagen en van de dagelijkse werkzaamheden en jubilea tot het uitzwaaien naar wederom een nieuwe werkplek. En die reis is belangrijker dan je misschien denkt: het succes van jouw bedrijf valt of staat met de mensen die voor je werken. En dus is het belangrijk om de beste mensen te krijgen én te houden. En daar komt mijn werk om de hoek kijken.

*de reis die je klant aflegt van de kennismaking met je product tot de daadwerkelijke aankoop

Customers will never love a company until the employees love it first.

Simon Sinek

Come aboard!

De eerste stap is: een nieuwe medewerker aannemen. Maar daar zitten nog een hele hoop stappen voor: is je employer brand op orde? Sluiten je vacatures aan op de ideale kandidaat? En is je vacature überhaupt vindbaar?

Ik denk met je mee over het neerzetten van jouw merk als werkgever, originele vormen van arbeidsmarktcommunicatie, effectieve vacatures en de vindbaarheid daarvan.

Onboarding

Is dé ideale kandidaat eenmaal aan boord, dan is het zaak om diegene zich snel comfortabel te laten voelen. Dit doe je door heldere instructies: zo ga je het gebouw binnen, deze kleding is gepast en dit absoluut niet, dit zijn je collega’s en zo gaan wij met elkaar om.

Ik help je bij het op poten zetten van een sterke onboarding.



Samen op reis

Vervolgens ga je echt samen op weg met een gemeenschappelijk doel: jouw product of dienst verkopen bijvoorbeeld. Maar vergeet niet: onderweg wil je ook voorzien worden van lekkere snacks en een kussentje in je rug. Belangrijk is dus om in te spelen op de behoeften van je medewerker, zodat die het best kan functioneren.

En oja, is er turbulentie? Dan is het handig als je mensen weten wat ze moeten doen én dat ook daadwerkelijk doen.

Ik kijk met jou mee hoe je je interne communicatie kunt vormgeven en bedenk strategieën rondom gedragsverandering.